MESK URBAANI UNELMA

Urbaani unelma osana Missio Jyväskylää

Monet asiakkaat ihmettelivät iloisesti ilmaista ruokakassien pakkausta. Kävelykadulla jaettiin ilmaisia leipiä ja Missio-kirjoja sekä kahvia ja mehua.
Voinko palvella sinua – oikeasti?
30.9.2007 -
Lauantaina 29. syyskuuta järjestettiin Jyväskylässä yhden päivän Urbaani unelma -tapahtuma, joka kokosi 150 vihreäpaitaista nuorta ja nuorta aikuista kymmeneen eri palvelutempaukseen eri puolille Jyväskylää. Tapahtuma oli osa lokakuun 4.-7. toteutuvaa kristittyjen yhteistä Missio Jyväskylää.

Jyväskylän Urbaani unelma toteutettiin kaksipäiväisenä niin, että perjantai-iltana järjestettiin ”varustamo”, jossa nuorisopastori Markus Nikkanen Turusta opetti Jeesuksen tavasta kohdata ihmisiä. Lauantaiaamuna tiimiläiset valmistautuivat palvelutempauksiin rukoilemalla. Iltapäivällä he palvelivat kymmenessä eri pisteessä, kuten pakkasivat ostoskasseja ruokakaupassa, istuttivat tuhat kukkasipulia harjun rinteeseen, viettivät aikaa vanhusten kanssa Keljon vanhainkodissa sekä jakoivat ilmaisia leipiä ja Missio-kirjoja kahvin ja mehun kera kävelykadulla. Myös paikallinen lastenkuoro ja porilaiset JoyKidsit ja Breikki-pojat esiintyivät kävelykadulla ja vanhainkodissa. Samalla tiimiläiset kutsuivat ihmisiä Missio Jyväskylän tilaisuuksiin.

Päivän päätteeksi kokoonnuttiin yhteen kertomaan kokemuksia, rukoilemaan ja ylistämään Jumalaa. Urbaani unelma -tapahtuman koordinaattori, IT-opiskelija Juha Rautiainen, 21, ei lakannut ihmettelemästä, miten hienosti käytännössä kahdessa kuukaudessa järjestetty tapahtuma onnistui.

- Oli älyttömän siistiä, että saatiin yhdessä tehdä tämä. Jumala antoi meille rakkautta ja iloa, ja meidän välinen rakkaus sai loistaa meistä. Ihmeellistä, että nopealla aikataululla saatiin kaikki järjestettyä. Saimme paljon näkyvyyttä.

Missio Jyväskylän pääsihteeri Kari Valkoseen teki vaikutuksen nuorten iloisuus ja palveluhalukkuus. Hän vakuuttui siitä, että jos nuorille annetaan vapaus välittää evankeliumia luovilla tavoilla, niin he kyllä tekevät sen.

- Urbaani unelma ilmentää hyvin sitä, että meillä on sama hyvä sanoma, mutta sen on hyvä saada sellaiset muodot, että se saadaan kerrottua tämän ajan ihmisille.

Missio Jyväskylässä on yhteensä yli 20 järjestäjätahoa. Vuoden aikana on järjestetty useita oheistapahtumia kuten konsertteja ja katutapahtumia. Urbaani unelma oli niistä yksi ja toi missiolle paljon positiivista näkyvyyttä. Kaikkiaan järjestelyihin osallistuu n. 700 talkoolaista. Kalevi Lehtisen Sinulle-kirjaa on jaettu n. 15 000 kappaletta.

Hallitapahtuman jälkeen missio jalkautuu seurakuntiin erilaisten kasvuryhmien muodossa. Ryhmänjohtajia on koulutettu etukäteen, ja heitä on tarkoitus tukea järjesteämällä sarja työnohjauksellisia iltoja.

Lisätietoja Urbaanista unelmasta:
Jyväskylän Urbaanin unelman koordinaattori Juha Rautiainen, 040-749 6997