MESK URBAANI UNELMA

Oulun Totuus-tapahtuma laajeni nelipäiväiseksi

Pyöränhuolto oli Totuus-tapahtuman suosituimpia palvelupisteitä. (Kuva Keijo Kaikkonen)
Sanoma Jumalan rakkaudesta monipuolisesti jaossa

Oulussa 8.-12.8. jo toista kertaa järjestetty kristittyjen yhteinen TOTUUS-tapahtuma keräsi tänä vuonna lähes 300 vapaaehtoista. Tapahtuman järjestäjinä olivat seitsemän seurakuntaa yhteistyössä Oulun seudun E4-aluetyöryhmän kanssa. Oululaisten keskelle jalkauduttiin palvelutempausten ja konserttien avulla.

Viime vuoden yksipäiväinen tapahtuma laajeni tänä vuonna nelipäiväiseksi, kun mukaan otettiin palvelutempauksia: ihmisille tehtiin hyviä tekoja.
- Laajensimme tapahtumaa, jotta voisimme yhä useammille välittää Jumalan rakkautta monin eri tavoin, Oulun seudun E4-aluetyöryhmän puheenjohtaja Ari Kauppila selvittää.

Neljän päivän ajan vapaaehtoiset palvelivat kaupunkilaisia ilmaiseksi 30 palvelutempauksessa. Lähiöissä järjestettiin kesälomatoimintaa lapsille ja nuorille, vierailtiin vanhainkodeissa ja lastenkodissa sekä siivottiin katuja ja puistoja. Maksuton pyöränhuolto ja autonpuhdistus otettiin innostuneena vastaan.

- Tämähän oli aivan taivaan lahja, tuumasi eräskin rouva, joka sattumalta ajoi pyöränhuoltopisteen ohi.

Taivaallista hemmottelua oululaisille tarjosivat jalkojenpesu- ja hierontapisteet. Paikallislehdessä olleen ilmoituksen perusteella paikalle hakeutui halukkaita asiakkaita jonoksi asti. Myös pyöränhuoltopiste oli suosittu. Siellä myös saatiin rukoilla joidenkin puolesta, jotka halusivat lähteä seuraamaan Jeesusta.

- Palvelun kautta haluttiin tavoittaa sellaisiakin, jotka eivät liiku keskustassa, jossa esiintymislavat olivat. Huomasimme, että kun ihmisiä palveltiin pyyteettömästi, niin he pehmenivät myös sille, mitä halusimme sanoa, palvelutempausvastaava Tanja Runsala kertoi.

Kahdella lavalla soi

Perjantai-iltana nuorisolle järjestetyssä konsertissa Ruudolf räppäsi evankeliumia oululaisten nuorten sydämiin. Torinrannassa oli runsaasti yleisöä, olihan tilaisuutta mainostettu koulujen aloituspäivänä kaikilla Oulun yläasteilla.

Lauantain päätapahtumassa Rotuaarin ja Torinrannan lavoilla esiintyi laaja kaarti pääosin paikallisia bändejä sekä draama- ja tanssiryhmiä. Tapahtuman yhteydessä kohdattiin ihmisiä kadulla evankelioivaa materiaalia jakaen ja keskustellen heidän kanssaan.

Lapsille oli tarjolla omaa ohjelmaa eri pisteissä; suosikiksi nousi ilmapallojen jako. Ilmapallon teksti "Taivaan Isän rakastama" kuvastaa tapahtuman koordinaattorin Juha Sirviön mielestä hyvin koko tapahtuman keskeistä sanomaa: jokainen ihminen on ainutlaatuinen ja on tarkoitettu elämään yhteydessä rakastavaan Jumalaan.

- Tapahtuma onnistui hyvin tänäkin vuonna, ja vapaaehtoiset olivat jälleen hyvin innostuneita, Kauppila toteaa.

Lisätietoja tapahtumasta ja  .